Ca urmare a modificarilor aduse Legii cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996 de catre Legea nr. 133/2012, actul normativ modifica
Conform noilor prevederi, ANCPI va da posibilitatea notarilor publici sa-si inregistreze online cererile pentru eliberarea documentelor de cadastru, prin intermediul unei platforme informatice numite Registrul General de Intrare. Accesul notarilor publici la platforma se face pe baza de parola statica sau certificat digital. Responsabilitatea actiunilor realizate in sistemul informatic, a corectitudinii datelor introduse si a efectelor juridice produse de acestea, precum si asigurarea confidentialitatii elementelor de acces in sistem apartine exclusiv notarilor.
Dupa aparitia in sistem a cererii de inscriere in cartea funciara, aplicatia genereaza un numar unic de inregistrare, asigurand rangul inscrierilor. In cazul in care se ataseaza cererii de inscriere inregistrate on-line o versiune scanata in format .pdf sau .tif a dosarului cererii, sistemul aloca termen de solutionare, iar cererea se solutioneaza de catre persoanele desemnate la nivelul birourilor teritoriale de cadastru. Incheierea si extrasul de carte funciara de informare se elibereaza numai dupa primirea dosarului original al cererii.
Implementarea accesului notarilor publici la aplicatia informatica se va face la nivelul camerelor notarilor publici, in etape, iar comunicarea documentelor pe baza de semnatura electronica sa fie disponibila cel mai tarziu la 31 ianuarie 2013. De asemenea, noile prevederi stabilesc ca, pana la data de 31 decembrie 2012, ANCPI va asigura mijloacele tehnice pentru a permite accesul permanent al notarilor publici, in mod gratuit, la consultarea cartilor funciare in format electronic.
Surse: www.enational.ro | www.juridice.ro